Regulamin sprzedaży produktów Media4Business Sp. z o.o.
I. Postanowienia ogólne oraz definicje
- Regulamin określa zasady korzystania z Formularzy Zamówień dostępnych pod adresami internetowymi wymienionymi w pkt. I.2 Regulaminu, w tym zasady składania i realizacji zamówień, zapłaty za zamówienia, tryb postępowania reklamacyjnego oraz prawa i obowiązki użytkowników (dalej „Regulamin”). Regulamin jest integralną częścią umowy. Sprzedawca może wprowadzać zmiany do Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawcą produktów i usług znajdujących się na stronach internetowych transport-manager.pl, www.konferencje.transport-manager.pl, www.production-manager.pl, www.konferencje.production-manager.pl, www.logistics-manager.pl, www.konferencje.logistics-manager.pl jest firma Media4Business Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pniewskiego 18, 60-692 Poznań zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców nr KRS 0000445680 prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS. NIP: 972-124-23-01, REGON: 302312600, zwana dalej „Wydawnictwem”.
- Informacje znajdujące się na podanych w pkt. I.2 stronach internetowych Wydawnictwa nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, są zaproszeniem do zawarcia Umowy Sprzedaży. Klient składając zamówienie za pomocą środków dostępnych na internetowych stronach, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie produktu i Regulaminie.
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie występują poniżej zdefiniowane pojęcia, należy je rozumieć w sposób następujący:
- Produkt – Czasopismo lub Publikacja Elektroniczna;
- Czasopismo – publikacja w postaci drukowanej, dostępne w rocznej prenumeracie;
- Publikacja Elektroniczna – publikacja w formie elektronicznej (w tym mobilnej), której odczyt wymaga określonego urządzenia, zapisana w formie plików o różnych formatach. Dostępna w rocznej prenumeracje, a w przypadku wersji mobilnej dopuszcza się sprzedać pojedynczych wydań;
- Klient – Przedsiębiorca jak i Konsument
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usług, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
- Konsument – zgodnie z definicją zawartą w treści art. 221 kodeksu cywilnego – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, działająca w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronach internetowych wymienionych w pkt. I.2, umożliwiający złożenie Zamówienia. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, Produkt, ilość Produktów, miejsce i sposób dostawy, sposób płatności. W wypadku Przedsiębiorców niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Formularzy Zamówienia;
- Klient zobligowany jest do korzystania z Formularzy Zamówienia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient zobowiązany jest do poszanowania praw autorskich do materiałów znajdujących się na stronach internetowych wymienionych w pkt. I.2, zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. O prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. nr 24, poz. 83 z póź. zm.).
II. Przyjmowanie, realizacja zamówień oraz koszty dostawy
- Informacje o Produktach, zamieszczone są na stronach internetowych wymienionych w pkt. I.2, w szczególności ich opisy, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- W celu zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia.
- Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które pokrywa Sprzedawca.
- Produkty zamówione dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Dostawa produktów dostępna jest zarówno na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Ceny prezentowane na stronach wymienionych w pkt I.2 mogą ulegać zmianom, w szczególności z uwagi na prowadzone przez Sprzedawcę czasowe akcje promocyjne, przedsprzedaż oraz wyprzedaże. Zastrzeżone powyżej uprawnienie Sprzedawcy do przeprowadzania akcji o których mowa, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny – dla złożonego Zamówienia obowiązują ceny aktualne na moment jego złożenia przez Klienta (cena jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia).
- Do Zamówienia Klienta wystawiana jest faktura VAT, która zostanie przesłana wraz z pierwszym numerem czasopisma zamówionego w ramach rocznej prenumeraty.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Informacja o której mowa, zawiera co najmniej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e –mail – potwierdzenia zamówienia wysłanego przez Sprzedawcę – zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Sprzedawca dopuszcza możliwość zmiany lub anulowania złożonego Zamówienia, pod warunkiem poinformowania go przez Klienta o chęci zmiany lub anulowania przyjętego do realizacji Zamówienia, przed wysłaniem zamówionych Produktów. Warunki zmiany lub anulowania Zamówienia, Klient zobowiązany jest uzgodnić ze Sprzedawcę poprzez kontakt mailowy – e-mail: info@production-manager.pl. Zmiana Zamówienia lub jego anulowanie wiąże strony z chwilą uzgodnienia i potwierdzenia przez obie strony, w drodze korespondencji email – odpowiednio: nowej treści złożonego, potwierdzonego i przyjętego przez Sprzedawcę do realizacji zamówienia lub warunków anulowania Zamówienia, w szczególności sposobu dokonania przez Sprzedawcę zwrotu zapłaconej przez Klienta kwoty, jeśli zapłata została już dokonana. Klient akceptuje, iż o możliwości zmiany lub anulowaniu Zamówienia decyduje każdorazowo Sprzedawca.
- W sytuacji braku zamówionego a niewadliwego towaru, Sprzedawca informuje o tym Klienta wysyłając informację pod podany przez Klienta adres e-mail. Wedle wyboru Klienta – towar wysyłany jest w terminie późniejszym lub uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy.
- Klient akceptuje, że do sprzedaży promocyjnej przeznaczona jest ograniczona liczba Produktów i realizacja zamówień następuje, aż do wyczerpania się zapasów Produktów objętych tą formą sprzedaży.
- Miejscem spełnienia świadczenia jest miejsce oznaczone przez Klienta (adres dostawy).
- Okres trwania prenumeraty wyznacza się na rok kalendarzowy i obejmuje 6 kolejnych numerów czasopisma. Pierwszym numerem w ramach prenumeraty jest będący aktualnie w sprzedaży numer tj. numer będący w sprzedaży w momencie złożenia przez Klienta zamówienia.
- Klientowi nie przysługuje prawo do rezygnacji z prenumeraty w trakcie jej trwania.
- Sprzedawca jest uprawniony do zaprzestania wydawania czasopisma, które Klient zamówił w ramach prenumeraty. Sprzedawca poinformuje o tym Klienta i zaproponuje formę rekompensaty za niezrealizowaną część wysyłki. Rekompensatę stanowią: zwrot pieniędzy za niezrealizowaną część wysyłki, zmiana prenumerowanego tytułu lub propozycja wyboru innego Produktu. Klient wybiera formę rekompensaty w terminie 7 dni roboczych. Po tym terminie Sprzedawca sam przydziela formę rekompensaty Klientowi.
III. Reklamacje
- Jeżeli Produkt ma wady fabryczne (defekty techniczne) lub został uszkodzony w trakcie przesyłki kupujący ma prawo złożyć reklamację na adres mailowy info@production-manager.pl.
- Reklamowany egzemplarz Produktu należy odesłać zwykłą przesyłką pocztową z wypełnionym i podpisanym formularzem zgłoszenia reklamacji oraz oryginalnym dowodem zakupu (faktura lub paragon) na adres Wydawnictwa Media4Business Sp. z o.o., ul. Pniewskiego 18, 60-692 Poznań.
- Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 7 dni roboczych od otrzymania przesyłki. Klient zostanie poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji drogą mailową.
- W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji egzemplarz Produktu zostanie wymieniony na pełnowartościowy.
- Jeśli odesłanie egzemplarza pełnowartościowego Produktu będzie niemożliwe (wyczerpanie nakładu) zaoferowane zostaną do wyboru inne, dostępne pozycje lub nastąpi zwrot pieniędzy.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca pełnowartościowa publikacja zostanie przesłana na koszt Wydawnictwa.
IV. Ustawowe prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, innych niż koszty przewidziane w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia Produktu.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
V.Ochrona danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie
- Dane osobowe Klienta, które w procesie składania zamówienia zostały umieszczone na Formularzu Zamówienia przetwarzane są zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182, 1662 z późn. zmianami).
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca, tj. Media4Business Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pniewskiego 18, 60-692 Poznań zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców nr KRS 0000445680 prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS. NIP: 972-124-23-01, REGON: 302312600.
- Administrator danych będzie przetwarzał dane osobowe Klientów w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a także w celu marketingu własnych produktów i usług prowadzonego w formie tradycyjnej oraz w innych celach, na które Klient wyraził zgodę (takich jak przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną, realizowanie marketingu bezpośredniego w formie telefonicznej, marketing produktów i usług współpracujących z Administratorem) lub które wynikają z dyspozycji Klienta lub umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (w szczególności rozpatrywanie zgłoszeń, reklamacji). Dane osobowe w trakcie realizacji zamówień mogą być udostępniane operatorom pocztowym lub przewoźnikom w celu dostarczenia Zamówień.
- Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe Klientów innym podmiotom (podwykonawcom lub partnerom biznesowym), zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Administrator prowadzi ewidencję osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
- Podawanie przez Klientów ich danych osobowych jest zawsze dobrowolne. Jednakże niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne uniemożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Dobrowolnie udzielone zgody na otrzymywanie informacji handlowych mogą być w każdej chwili cofnięte na wniosek Klienta złożony za pośrednictwem adresu e-mail podanego przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania na warunkach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach, w szczególności w ustawie o ochronie danych osobowych.
VI. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. Nr16, poz. 93 tj. Dz.U. 2017 poz. 459) oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 Nr 827 tj. Dz.U. 2017 poz. 683), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 Nr 144, poz. 1204 t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1030, 1579. ), ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2135, 2281, z 2016 r. poz. 195, 677.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Ewentualne spory mogące wyniknąć w toku realizacji przedmiotu umowy pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez właściwy dla Sprzedawcy sąd powszechny.
- W przypadku pytań prosimy o kontakt z Sprzedawcą.