Relacje | Zarządzanie

Krakowska firma Automationstechnik wdraża rozwiązania Przemysłu 4.0

22 czerwca 2020

Dzięki automatyzacji i cyfryzacji procesów firma Automationstechnik przyspieszyła realizację zamówień, obniżyła koszty i uzyskała przewagę konkurencyjną.

 Warszawa, 1 czerwca 2020 r. – Krakowska firma Automationstechnik Sp. z o.o., wiodące polskie przedsiębiorstwo dostarczające linie produkcyjne dla firm z branży motoryzacyjnej i elektroniki użytkowej, poinformowała o integracji systemu ERP z oprogramowaniem firmy Autodesk do projektowania i zarządzania dokumentacją produkcyjną. Dzięki temu zamówienia realizowane są szybciej, podniosła się jakość i wydajność pracy, odnotowano również zmniejszenie kosztów projektowania i produkcji.

 Firma Automationstechnik jest dostawcą zautomatyzowanych stanowisk pracy i linii produkcyjnych realizowanych na indywidualne zamówienia klientów z branży motoryzacyjnej, elektroniki użytkowej oraz transportu w przemyśle spożywczym. Od początku istnienia firma projektuje swoje urządzenia wykorzystując oprogramowanie firmy Autodesk: Autodesk Inventor i AutoCAD wchodzące w skład Product Design & Manufacturing Collection.

Wraz z rozwojem firmy pojawiła się potrzeba lepszego zarządzania dokumentacją projektową oraz nadzoru i automatyzacji procesów. Dlatego wdrożono system typu PDM (ang. Product Data Management), Autodesk Vault, który służy do kompleksowego zarządzania dokumentacją techniczną oraz centralnego przechowywania i udostępniania pracownikom dokumentacji związanej z realizowanymi zleceniami – w tym plików kontraktów, specyfikacji technicznych, rysunków technicznych, list materiałowych oraz wizualizacji.

Wdrożono też autorskie narzędzie polskiego partnera Autodesk, firmy PSP Solution Sp. z o.o., które pozwoliło zintegrować Autodesk Vault i wykorzystywane w firmie oprogramowanie ERP oraz ujednoliciło dane o projektowanych częściach i podzespołach. Dzięki temu usprawniono m.in. procesy tworzenia zamówień dla poddostawców – które obecnie tworzone są automatycznie na podstawie listy materiałowej generowanej przez oprogramowanie do projektowania – oraz ofertowania. Firma PSP Solution wdrożyła również rozwiązania ułatwiające ponowne wykorzystanie wcześniej zaprojektowanych komponentów z już istniejących projektów, co pozwoliło skrócić czas projektowania nowych rozwiązań i obniżyć koszty.

Dzięki automatyzacji procesów i integracji Autodesk Vault z naszym systemem ERP mamy znacznie lepszą kontrolę nad całym cyklem życia produktu – od koncepcji, przez projektowanie, ofertowanie, po produkcję linii montażowej, jej sprzedaż i obsługę posprzedażną. Łatwość odnalezienia informacji, całościowa kontrola procesu, zwiększenie wydajności pracowników i zmniejszenie liczby błędów pozwalają nam dostarczać wyższej jakości produkty i usługi w znacznie krótszym czasie, podnosząc tym samym satysfakcję naszych klientów – mówi Grzegorz Chmura, prezes Automationstechnik.

 Zintegrowanie oprogramowania Autodesk Inventor i Autodesk Vault z systemem ERP usprawnia także współpracę z poddostawcami dzięki wyeliminowaniu ręcznego tworzenia zamówień, co wcześniej bywało źródłem błędów i pomyłek. Automatyzacja i cyfryzacja procesów wpisują się w koncepcję Przemysłu 4.0, a zogniskowanie całego systemu IT wokół kluczowego procesu projektowania pozwala przyśpieszyć projektowanie i realizację zamówień oraz umożliwia firmie uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku.

XXI wiek stawia przed firmami produkcyjnymi nowe wyzwania. Poza automatyzacją prostych prac fizycznych, muszą one także zadbać o podnoszenie jakości i wydajności pracy kadry zarządzającej oraz specjalistów, takich jak projektanci czy handlowcy. Tylko inwestując w rozwiązania automatyzujące i ułatwiające pracę „białych kołnierzyków”, zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0, firmy będą mogły skutecznie stawiać czoła konkurencji bazującej jedynie na niskich kosztach pracy fizycznej – powiedział Radosław Cieślak z firmy Autodesk Polska.

Dodatkowe informacje są dostępne na stronach:

Źródło: Autodesk