Logistyka

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

3 stycznia 2020

Oprogramowanie do zarządzania obiegiem pracy w magazynie, wyświetlacz do mocowania na głowie i skaner pierścieniowy modernizują operacje magazynowe. Przedsiębiorstwa mogę dzięki temu sprostać wymaganiom gospodarki „na żądanie”.

Firma Zebra Technologies Corporation oferująca innowacyjne rozwiązania dla biznesu, pozwalające uzyskać przewagę nad konkurencją, zaprezentowała dziś ofertę intuicyjnych rozwiązań magazynowych. Zostały one zaprojektowane z myślą o optymalizacji obiegu pracy, zapewnieniu wysokiego poziomu produktywności w magazynach i usprawnieniu wdrażania nowych pracowników. Rozwiązanie Zebra FulfillmentEdge™  korzystnie wpływa na doświadczenie użytkownika poprzez wykorzystanie komputerów Zebra z systemem Android™ oraz innowacyjnych akcesoriów opcjonalnych, takich jak nowy wyświetlacz HD4000 klasy korporacyjnej do mocowania na głowie. FulfillmentEdge  modernizuje istniejące systemy do zarządzania magazynami (WMS), pozwalając na dynamiczne zarządzanie obiegiem pracy w czasie rzeczywistym oraz kierowanie pracowników do odpowiednich zadań kompletacyjnych bez kosztownych i ryzykownych zmian w infrastrukturze bazowej. Firma Zebra wprowadziła także do oferty bezprzewodowy skaner pierścieniowy RS5100 na jeden palec, który umożliwia swobodną pracę rąk i zwiększa produktywność w środowisku przemysłowym.

Z ostatniego badania firmy Zebra „2024 Warehousing Vision Study” wynika, że osoby decyzyjne odpowiedzialne za kwestie informatyczne i operacyjne podejmują już działania związane z modernizacją zarówno obiektów, jak i platform WMS. Jak pokazuje badanie 54 proc. ankietowanych organizacji planuje wdrożenie w pełni funkcjonalnego systemu WMS z obsługą pracowników mobilnych do roku 2024.  FulfillmentEdge integruje dane dostarczane do systemu WMS z danymi o lokalizacji w czasie rzeczywistym, dostarczając informacji na temat lokalizacji pracowników oraz stanu zapasów i zasobów do obsługi towarów. Rozwiązanie analizuje dane w czasie rzeczywistym i na ich podstawie generuje graficzne optymalne plany działanie zawierające wizualne wskazówki dotyczące lokalizacji obiektów, zdjęcia artykułów ułatwiające ich lokalizacje oraz polecenia dotyczące kolejnych kroków w procesie kompletacji. Teraz jeden pracownik może skompletować kilka zamówień naraz, co pozwala firmom znacząco poprawić czas realizacji zamówień i zwiększyć produktywność personelu nawet o 24 proc.

– Gospodarka „na żądanie” wywiera presję na operacjach magazynowych. Trzeba realizować więcej zamówień w czasie krótszym niż kiedykolwiek wcześniej. Wymaga to wysoce produktywnego i skutecznego personelu – mówi Joe White, wiceprezes ds. komputerów mobilnych klasy korporacyjnej w Zebra Technologies. – Intuicyjne oprogramowanie FulfillmentEdge firmy Zebra i opcjonalny wyświetlacz HD4000 do mocowania na głowie zapewniają pracownikom w pełni zrozumiałe instrukcje krok po kroku, co pozwala skrócić czas szkolenia nawet o 90 proc. i wdrażać nowych pracowników niemal natychmiast. Z kolei dostęp do danych statystycznych i analitycznych w czasie rzeczywistym pozwala kierownictwu podejmować jeszcze trafniejsze decyzje biznesowe.

Z badania 2024 Warehousing Vision Study firmy Zebra wynika także, że 62 proc. firm planuje wprowadzanie lub modernizację komputerów ubieralnych (ang. wearables), takich jak inteligentne zegarki i okulary oraz urządzenia mocowane na biodrach. Wyświetlacz ubieralny jest pierwszym tego typu urządzeniem w ofercie firmy Zebra pozwalającym na zwiększenie produktywności i ograniczeniu możliwości popełnienia błędów dzięki lekkiej i ergonomicznej budowie oraz możliwości wyświetlania instrukcji dotyczących kolejnych zadań bez angażowania rąk i odrywania wzroku od wykonywanych zadań. Uzyskano to dzięki nakładaniu na pole widzenia pracownika warstwy informacji elektronicznych takich jak układ i lokalizacja półek, ilość obiektów do pobrania czy informacje o pozostałych krokach procesu i sortowaniu pojemników.

Wytrzymały wyświetlacz przezierny HD4000 do mocowania na głowie jest jednym z akcesoriów opcjonalnych dla wybranych komputerów mobilnych przystosowanych do obsługi rozwiązania FulfillmentEdge. Urządzenie podłączone jest poprzez USB do komputera mobilnego, który zapewnia zasilanie na cała zmianę i umożliwia zwiększenie produktywności pracowników magazynowych, produkcyjnych lub pracowników mobilnych poprzez wyświetlanie poleceń, podpowiedzi i umożliwienie kontaktu ze wsparciem bez angażowania rąk wykorzystywanych do wykonywania podstawowych zadań.

Firma Zebra ogłosiła także premierę wytrzymałego skanera pierścieniowego RS5100 Bluetooth® noszonego na jednym palcu, który pomaga zwiększyć produktywność, pozwalając pracownikom na swobodną pracę rąk podczas wykonywania zadań związanych z kompletacją zamówień i sortowania w środowisku przemysłowym. Najmniejszy i najlżejszy skaner pierścieniowy firmy Zebra cechuje także wysoka żywotność akumulatora oraz jednostronny lub podwójny przycisk skanujący, który można obsługiwać zarówno w rękawicach, jak i bez nich. Funkcja parowania przez NFC pozwala połączyć skaner z większością urządzeń klasy korporacyjnej firmy Zebra wyposażonych w interfejs Bluetooth, co zapewnia wysoką wydajność skanowania wielokierunkowego 1D/2D i większą produktywność personelu.

źródło: Zebra Technologies Corporation