Zarządzanie

Wawel S.A. angażuje się społecznie

17 lipca 2019

Dbałość o środowisko, produkcja słodyczy opracowanych na bazie Dobrych Składników, które mogą być impulsem do dobrych uczynków oraz dobroczynność, głęboko zakorzeniona w misji marki – to tylko kilka przykładów odpowiedzialnych i zaangażowanych społecznie działań, prowadzonych przez Wawel S.A. Ich efekty podsumowane zostały w „Raporcie Niefinansowym Spółki za 2018 r.”

Raport przedstawia działania społeczne firmy Wawel pogrupowane w trzech kluczowych obszarach: zarządczym (1), środowiskowym (2) oraz społecznym i pracowniczym (3).

Działalność społeczna                         

W 2018 marka podsumowała efekty programu społeczno-lojalnościowego „Serce Rośnie”. W ramach tej inicjatywy konsumenci za pośrednictwem dedykowanej strony sercerosnie.com.pl rejestrowali kody z opakowań słodyczy oznaczonych serduszkiem i odbierali gwarantowane nagrody. Akcja umożliwiała wsparcie pięciu organizacji dobroczynnych biorących udział w programie. Zaangażowało się prawie 100 000 osób, dzięki którym Wawel przekazał na rzecz organizacji charytatywnych w I i II edycji akcji kwotę w wysokości aż 2,6 mln złotych.

W ubiegłym roku w ramach działalności Fundacji „Wawel z Rodziną” założonej przez firmę Wawel S.A., uruchomiony został program „Dobro od dziecka” skierowany do świetlic środowiskowych. Celem programu jest uczenie dzieci, czym jest dobro i motywowanie ich do szerzenia dobra w swoich społecznościach lokalnych. Fundacja aktywnie angażowała się także w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi. W ubiegłym roku dzięki fundacji przekazano prawie 40 000 zł na sfinansowanie zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z małopolskich szkół, a 10,5 ton słodyczy trafiło do domów dziecka w całej Polsce.

Pyszne słodycze to nie wszystko

Misją marki Wawel jest tworzenie smacznych słodyczy z dobrym składem, spełniających oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. W 2018 marka dalej kontynuowała proces skracania receptur swoich produktów w ramach pionierskiego programu „Dobre Składniki”, a do portfolio dołączyło 15 nowych wyrobów (receptur) zgodnych z ideą projektu.

W tym samym roku w premierową trasę po Polsce ruszyła także innowacyjna ciężarówka eventowa Wawel Truck, czyli mobilna strefa słodyczy i miejsce pełne interaktywnych aplikacji, które uczą i zapraszają do świata marki, przybliżając jej strategię. Od startu projektu, w ciągu 12 miesięcy, Wawel Truck odwiedził już prawie 50 miejscowości, docierając bezpośrednio do ok. 40 000 uczestników, a eventy towarzyszące trasie Wawel Trucka zgromadziły prawie milion osób.

Raport Niefinansowy przedstawia także działania spółki na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko oraz projekty z obszaru społeczno-pracowniczego, m.in. zarządzanie różnorodnością czy inicjatywy przeciwdziałające korupcji.

Wszystkie działania pozafinansowe przedstawione w raporcie za 2018 r. stanowią dla spółki ważny obszar działalności i będą rozwijane w przyszłości.

źródło: Newseria