Zarządzanie

Nowe seminarium z cyklu Case Explorer ,,Od gaszenia pożarów do zapobiegania ich powstawaniu. Jak S&OP zmienia perspektywę w przedsiębiorstwie”

11 grudnia 2017

Już pod koniec stycznia 2018 roku odbędzie się nowe seminarium z cyklu „Case Explorer”. Tym razem Zbigniew Sobkiewicz, omówi wyniki ankiety przeprowadzonej wśród menedżerów i specjalistów polskich firm, dotyczącej problemów 2017 roku i trendów na 2018 roku w łańcuchu dostaw. Z kolei gość specjalny, Jerzy Sobieszczuk, Dyrektor Łańcucha Dostaw Regionu Polski i Węgier, Lantmannen Unibake Poland Sp. z o.o., opowie o efektywny procesie wdrożenia Sales and Operations Planning w swoim przedsiębiorstwie.

Główne tematy seminarium

Co czeka łańcuch dostaw w 2017 roku?

Na jakie sytuacje przygotowują się szefowie łańcucha dostaw w 2018 roku? Z czym borykali się w 2017 roku? Co się działo w 2017? Jak miniony rok widzieli szefowie i specjaliści pracujący w łańcuchu dostaw, a jakie są obserwacje konsultantów MPM. Obawy, nadzieje i  wyzwania na rok 2018 jakich spodziewają się firmy.

Materiałem wyjściowym prelekcji będą wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród menedżerów i specjalistów polskich firm, dotyczącej problemów 2017 roku i trendów na 2018 roku w łańcuchu dostaw.

Od gaszenia pożarów do zapobiegania ich powstawaniu. Jak S&OP zmienia perspektywę w przedsiębiorstwie

Geneza decyzji o wdrożeniu Sales and Operations Planning. Jak się do tego zabrać? Dylemat między wsparciem zewnętrznym a zasobami firmy. Jak wdrażać: totalnie czy etapami ? Jakie możemy dostrzec zagrożenia? Co można osiągnąć i czy to wystarczy, aby S&OP był atrakcyjny dla uczestników? Rola komórek organizacyjnych firmy – balans pomiędzy czynnikami przyciągającymi. Jak ma przebiegać dalsza ewolucja procesu? Co należy doskonalić, a co utrwalić?

oraz

Jak wdrożyć właściwy rytm procesu? – ćwiczenie z wykorzystaniem symulatora łańcucha dostaw – The Fresh Connection

(interaktywna sesja warsztatowa)

Bolączką wielu  spotkań sopowskich jest przychodzenie nieprzygotowanym przez jego uczestników. Proponowane rozwiązania często nie uwzględniają realiów innych działów, bardzo często są zamknięte tylko we własnej perspektywie. Sprzedaż obiecuje więcej niż jesteśmy w stanie zrobić w lepszych warunkach niż są korzystne dla efektywności, zapasy są redukowane „po trupach”, dla produkcji dobre OEE to takie jak ma Toyota, a dla zakupów obniżanie ceny dostaw jest priorytetem…

Kluczem, który umożliwi, by te spotkania były sprawne i efektywne jest przygotowanie uwzględniające realia innych a przede wszystkim cele firmy. To się jednak nie uda, jeżeli w firmie nie stworzy się pewnego minimum wiedzy o wzajemnych powiązaniach.

W trakcie tej interaktywnej sesji  wspólnie przećwiczymy kilka najbardziej uniwersalnych i podstawowych relacji występujących wewnątrz firmy.

Daty seminariów

  • 25 stycznia 2018 – Kraków
  • 30 stycznia 2018 – Poznań
  • 01 lutego 2018 – Warszawa

Prelegenci

Zbigniew Sobkiewicz  – Consulting Director, MPM Productivity Management Sp. z o.o. 

Pierwszy Polak,a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień jaki można zdobyć będąc trenerem – członkiem APICS.

Od ponad 20 lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych – IFS Poland, jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie. Ekspert w zakresie systemów ERP (m.in. Exact, IFS, Baan).

Gość Specjalny – Jerzy Sobieszczuk, Lantmannen Unibake Poland Sp. z o.o., Dyrektor Łańcucha Dostaw Regionu Polski i Węgier.

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od ponad 20 lat związany z Logistyką w branży FMCG. Wieloletnie doświadczenia w kreowaniu oraz realizacji projektów optymalizujących działanie: Dystrybucji Bezpośredniej, Magazynowania Dystrybucyjnego, Magazynowania Składowego, Floty oraz Transportu.

Na rynku polskim firma działa od początku lat dziewięćdziesiątych. Produkcja odbywa się w dwóch piekarniach, gdzie działa łącznie 7 linii produkcyjnych, na których wypiekane są m.in. produkty takich marek jak: Schulstad i Schulstad Bakery Solutions. Doświadczenie w produkcji pieczywa świeżego i mrożonego z przeznaczeniem do gastronomii i sprzedaży detalicznej.

Warunki udziału

Cena: 99 zł netto od osoby. Liczba miejsc ograniczona.

Dla osób, które wypełnią poniższą ankietę i zostawią swoje dane kontaktowe – wejściówki gratis.

Szczegółowe informacje pod adresem: https://www.mpm24.com/aktualnosci/2017/seminarium-case-explorer-2018/

Organizator

MPM Productivity Management

Telefon:

tel. (+48 61) 82 09 465; 61 82 09 266; 61 82 09 267

Email:

biuro@mpm24.com

Strona internetowa:

www.mpm24.com