Jak ugryźć lean i… nie pochorować się. Budowa autorytetu Lean

Szymon Słojewski

Jeszcze 15 lat temu Lean był tajemnicą, którą odkryć mogły jedynie elitarne firmy. Dzisiaj wdrożenie metodologii to obowiązek, a przedsiębiorstwa, które nie umieją jej rozumnie zastosować, umierają.

Na początku publikacji przyjmijmy pewne zasady wdrożenia Lean, dzięki którym łatwiej będzie uzyskać klarowne odpowiedzi na pytania mogące pojawić się w jej trakcie.

Zasada nr 1. Nie przesadzajmy = nie wylewajmy dziecka z kąpielą – nic w naturze nie jest czarno-białe. Wiemy, że istnieją kolory i odmiany szarości. Nawet czerń absolutna możliwa jest jedynie w czarnej dziurze, a biel odbijająca 100 procent promieni słonecznych to na Ziemi abstrakcyjne pojęcie. Nie bądźmy idealistami, ale mocno osadzonymi w rzeczywistości, świadomymi możliwości rozwoju realistami.

Szymon Słojewski

Dyrektor zakładu, Mercor. Ekspert Zarządzania Operacyjnego z ponad 10-letnim doświadczeniem międzynarodowym, który z sukcesem wprowadza modele Lean, SixSigma, WCM oraz TOC, na różnych szczeblach organizacji. Wychowanek Gdańskiej Politechniki, na której ukończył optoelekronikę, Lean Six Sigma Black Belt oraz MBA. Od lat związany jest z produkcją i logistyką materiałów budowlanych oraz elektroniki, pracując dla liderów w swojej kategorii m.in. dla Invensys, Saint-Gobain, Etex, Mercor. Operacyjnie nadzorował produkcję i łańcuch dostaw kilkunastu fabryk w Europie. Aktualnie uruchamia nowy, innowacyjny zakład produkcyjny w Mirosławiu.